Aktualności

Nowy obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca od 1 czerwca 2025 r.

Uwaga! Od 1 czerwca 2025 roku wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która wprowadza obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca (dawniej: Centralna Baza Ofert Pracy).

Kogo dotyczy ten obowiązek?

Zgłaszać oferty pracy do systemu ePraca będą musiały w szczególności:

  • organy władzy publicznej,
  • samorządy gospodarcze i zawodowe,
  • jednostki reprezentujące Skarb Państwa,
  • instytucje publiczne i samorządowe (oraz ich jednostki organizacyjne),
  • podmioty realizujące zadania publiczne lub dysponujące majątkiem publicznym,
  • spółki i inne osoby prawne, w których Skarb Państwa lub samorządy mają pozycję dominującą (zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów).

Po co te zmiany?

Celem nowych przepisów jest ułatwienie osobom poszukującym pracy dostępu do ofert, zwłaszcza tych specjalistycznych, oraz zwiększenie przejrzystości rynku pracy w sektorze publicznym.

Informacje o publikacji dokumentu