Rozpoczynamy wsparcie dla powodzian

Powiatowy Urząd Pracy w Jaworze informuje, że rozpoczyna udzielanie wsparcia osobom bezrobotnym, pracodawcom oraz przedsiębiorcom poszkodowanym w skutek powodzi na podstawie art. 18-21 Ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi.
 
Dostępne formy wsparcia:
  1. umorzenie pracodawcy środków przyznanych na refundację wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy lub umorzenie bezrobotnemu środków przyznanych na podjęcie działalności gospodarczej  (pomoc dla pracodawcy, którego miejsce pracy uległo zniszczeniu w skutek powodzi)  - Art. 18

    Wniosek
    Szczegółowe informacje pod nr tel.:
    76 7291112 – doposażenie stanowiska pracy,
    76 7291113- dotacja na podjęcie działalności gospodarczej. 
     
  2. przyznanie prawa dla bezrobotnych poszkodowanych  do świadczenia pieniężnego w wysokości zasiłku - Art. 19

    Bezrobotny poszkodowany w wyniku powodzi może otrzymać na wniosek w powiatowym urzędzie pracy świadczenie  w wysokości zasiłku dla bezrobotnych za okres poprzedzający dzień zarejestrowania się w powiatowym urzędzie pracy, nie dłuższy niż 30 dni, jeżeli na dzień rejestracji spełnia warunki do uzyskania zasiłku dla bezrobotnych. Świadczenie będzie przyznane, o ile opóźnienie w rejestracji było spowodowane powodzią.

    Szczegółowe Informacje pod nr tel. 76/7291190, 76/7291196.

    Ponadto poszkodowanym bezrobotnym, którzy utracili prawo do zasiłku dla bezrobotnych w terminie od dnia 17.09.2024r. do 31.10.2024r. z powodu upływu okresu jego pobierania, przysługuje od dnia 01.11.2024r. prawo do zasiłku dla bezrobotnych przez okres 30 dni w wysokości zasiłku otrzymywanego w ostatnim miesiącu przysługiwania prawa, pod warunkiem niezaistnienia zawartych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ustawowych przyczyn utraty statusu bezrobotnego. W celu przyznania ww. świadczenia, konieczne jest złożenie oświadczenia osoby poszkodowanej, o doznanych szkodach majątkowych lub utraty, chociażby czasowo, możliwości korzystania z posiadanej nieruchomości lub lokalu wraz z opisem szkód poniesionych w wyniku powodzi.

    Szczegółowe informacje pod nr tel.: 76 7291197.
     
  3. zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę za skierowanych bezrobotnych (pomoc dla  pracodawcy, który ucierpiał w skutek powodzi) - Art. 20

    Wniosek
    Szczegółowe informacje pod nr tel.: 76 7291130.
     
  4. zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę z tytułu zatrudnianych pracowników (pomoc dla pracodawcy, którego zakład został zniszczony w skutek powodzi) -  Art. 21

    Wniosek
    Szczegółowe informacje pod nr tel.: 76 7291130.
     
  5. refundacja kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenia i składki ZUS z tytułu zatrudnienia w ramach robót publicznych  skierowanych  osób, które prowadzą gospodarstwo rolne o powierzchni 2 ha przeliczeniowe lub podlegających ubezpieczeniu z tytułu stałej pracy, jako współmałżonek lub domownik w gospodarstwie przekraczającym 2 ha przeliczeniowe (u których zniszczeniu na skutek powodzi uległo co najmniej 30% gospodarstwa rolnego) – Art.21

    Wniosek
    Szczegółowe informacje pod nr tel.: 76 7291130.
     
 

Dodatkowe informacje są dostępne na stronie internetowej Zielonej Linii,
https://zielonalinia.gov.pl/-/zielona-linia-informacje-dla-osob-poszkodowanych-w-wyniku-powodzi
Informacje o publikacji dokumentu