W związku z powyższym prosimy o powstrzymane się od rejestracji w powiatowym urzędzie pracy w celu m.in. uzyskania uprawnienia do korzystania z ubezpieczenia zdrowotnego.
Jednocześnie informujemy, że ubezpieczenie zdrowotne można również uzyskać u członka rodziny, jako osoba współubezpieczona.
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy możliwa będzie za pomocą metod:
- PEŁNA REJESTRACJA ELEKTRONICZNA - polega na wniesieniu do PUP wniosku wraz załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym odbywa się przez praca.gov.pl. Osoba decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej i ewentualnym prawie do zasiłku otrzyma na konto praca.gov.pl
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/panelOgolny
UWAGA!!!
Pełna rejestracja odbywa się elektronicznie wyłącznie za pomocą portalu praca.gov.pl, posiadając zaufany profil ePUAP lub podpis elektroniczny. Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.
Instrukcja jak założyć Profil Zaufany: https://jawor.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/profil-zaufany
Instrukcja elektronicznej rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy: https://jawor.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/instrukcja-elektronicznej-rejestracji
- PREREJESTRACJA - odbywa się za pośrednictwem platformy praca.gov.pl . Osoby w celu dokonania rejestracji przekazują dane za pośrednictwem formularza elektronicznego udostępnionego w systemie teleinformatycznym. Do formularza elektronicznego załącza się skany lub zdjęcia następujących dokumentów:
- świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia;
- świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy;
- dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada;
- osoba niepełnosprawna ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy, oprócz dokumentów, o których mowa wyżej, przedkłada dokumenty potwierdzające rodzaj i stopień niepełnosprawności.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2020r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz. U. 2020r. poz. 667) zamiast wizyty osobistej osoby ubiegającej się o zarejestrowanie w urzędzie pracy - pracownik urzędu pracy zadzwoni do osoby w celu potwierdzenia, że faktycznie ubiega się ona o rejestrację. Za dzień dokonania rejestracji uznany zostanie dzień przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy.
W przypadku braku wskazanego numeru telefonu, rejestracja nie będzie możliwa.
3. W FORMIE PAPIEROWEJ - poprzez pobranie kompletu dokumentów i ich wypełnienie.
- Pobierz druki z poniższych załączników.
- Kompletnie wypełnij oświadczenie z danymi, zapoznaj się i podpisz informację o prawach i obowiązkach osoby bezrobotnej (do pobrania w załączniku pod komunikatem) – pamiętaj o złożeniu niezbędnych podpisów i nie zapomnij podać numeru telefonu!
- Włóż wymagane dokumenty do koperty i wrzuć je do skrzynki podawczej umieszczonej na parterze w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworze ul. Strzegomska 7 (główne wejście od ul. Strzegomskiej) lub prześlij tradycyjną przesyłką pocztową.
- Decyzję i dokumenty otrzymasz pocztą (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru).
ul. Strzegomskiej 7 w specjalnie przygotowanym miejscu (wejście główne od ul. Strzegomskiej). Wypełnione druki wraz z wymaganymi dokumentami należy przesłać:
pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy ul. Strzegomska 7, 59-400 Jawor,
lub dostarczyć osobiście: włożyć do koperty, podpisać „Rejestracja, imię i nazwisko oraz nr telefonu", a następnie wrzucić do skrzynki podawczej umieszczonej w siedzibie Urzędu (wejście główne od ul. Strzegomskiej).
ZŁOŻENIE WNIOSKU (poprzez przesłanie pocztą tradycyjną lub złożenie w punkcie podawczym) NIE JEST REJESTRACJĄ W URZĘDZIE PRACY. Zgodnie z §13 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz.U.2020.667) dokonanie rejestracji w rejestrze bezrobotnych
i poszukujących pracy następuje w dniu przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy.
W związku z powyższym we wniosku o rejestrację należy wskazać aktualny nr telefonu.
W przypadku braku wskazanego numeru telefonu, rejestracja nie będzie możliwa.
W przypadku braku wskazanego numeru telefonu, rejestracja nie będzie możliwa.
W przypadku pytań można połączyć się telefonicznie z pracownikiem, który udzieli niezbędnych wskazówek: 76/ 729 11 95, 76/ 729 11 90 oraz 76/ 729 11 91