Zadania zawodowe:
|
- tworzenie i nadzorowanie polityki firmy w zakresie marketingu i zarządzania znakami towarowymi, marką lub grupą marek;
- ustalanie celów marketingowych całej firmy jak i poszczególnych jej produktów i/lub usług lub grup produktów i/lub usług;
- planowanie i kontrolowanie działań marketingowych, w tym ocenianie realizacji budżetu marketingowego;
- zlecanie badań rynku, preferencji konsumentów oraz otoczenia zewnętrznego firmy;
- analizowanie konkurencji na podstawie otrzymanych danych mające na celu modyfikację i doskonalenie strategii marketingowej;
- analizowanie kanałów dystrybucji pod względem ich efektywności
w odniesieniu do poszczególnych produktów i/lub usług i poszczególnych grup klientów i/lub odbiorców;
- ustalanie celów promocyjnych dla poszczególnych usług, produktów, linii produktowych, marek itp.;
- pełnienie nadzoru nad współpracą z firmami zewnętrznymi (agencjami reklamowymi, firmami badania opinii, drukarniami, domami mediowymi, dostawcami itd.);
- pozyskiwanie partnerów medialnych i zarządzanie współpracą z nimi;
- reprezentowanie firmy w stosunku do klientów oraz instytucji zewnętrznych
- rozwijanie i optymalizowanie procesów i struktur odpowiedzialnych za marketing w organizacji;
- współtworzenie nowych produktów i usług, w szczególności na etapie ich komercjalizacji;
- wdrażanie polityki personalnej w podległym dziale, w szczególności motywowanie i rozliczanie podległych pracowników, dbanie o podnoszenie przez nich kwalifikacji oraz o aktualizację wiedzy;
- doskonalenie własnych kompetencji;
- zapewnienie podległemu zespołowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska.
|