Informacje dla niepełnosprawnych

Tłumacz języka migowego

Sposoby komunikowania się z PUP dla osób uprawnionych (niesłyszących, niedosłyszących, głuchoniemych).

 

Z dniem 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się. (Dz.U. Nr 209, poz. 1243) Ustawa ta wprowadza ułatwienia przy załatwianiu spraw w Urzędzie przez osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się, tj. osoby niesłyszące, niedosłyszące lub głuchoniewidome, poprzez zapewnienie przez Urząd usługi pozwalającej na komunikowanie się.

Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i Nr 171, poz. 1016).

Chęć skorzystania ze świadczenia tłumacza języka migowego należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed terminem zaplanowanej wizyty w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworze, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
 

Zgłoszenie chęci skorzystania z tłumaczenia języka migowego.

 

Osoby uprawnione, proszone są zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia na druku zgłoszenia, do pobrania poniżej, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (z wyłączeniem sytuacji nagłych):

  • do Sekretariatu urzędu  - ul. Strzegomska 7, pokój 15 I piętro, 

  • telefonicznie pod nr: 76-729-11-00 korzystając  z pomocy osoby trzeciej sprawnej komunikacyjnie, 

  • faxem: 76-729-11-38, 

  • elektronicznie na adres : wrja@praca.gov.pl.

Załączniki

Zgłoszenie potrzeby skorzystania z tlumacza jezyka migowego
Zgłoszenie potrzeby skorzystania z tlumacza jezyka migowego.pdf 225 KB